8 manieren om Emoji Slang te gebruiken aan 📣 Boost uw sociale media-berichten

De Emoji is een lange weg afgelegd van het originele gebruik als een voetnoot naar sms-berichten. Tegenwoordig is het vrij gebruikelijk geworden om een ​​emoji of twee of meer te zien op sociale media-platforms zoals Facebook, Twitter, Snapchat en Instagram. Veel mensen maken gebruik van een Emoji of Emoji van sociale media om de intimiteit te vergroten met degenen waarmee ze praten. Andere mensen gebruiken emoji’s wanneer ze falen om de juiste woorden te vinden om treffend uit te drukken wat er aan de hand is.

Of u nu Emojis gebruikt om uw gedachten, emoties of frustraties uit te drukken, het kan niet worden ontkend dat Emoji’s een revolutie teweeg hebben gebracht in de manier waarop we communiceren. Of u nu aan uw reis bent als een digitale marketeer, of al jaren een online bedrijf brengt, het beheer van het gebruik van emoji’s is belangrijk. Emojis is een geweldige tool om sociale mediaposten te stimuleren. Een Social Media Emoji is strategisch geplaatst in een tweet- of Facebook-status, kan de betrokkenheid van een social-media-account aanzienlijk verhogen. Op die nota zijn hier onze 10 tips over het gebruik van Emoji’s om uw sociale mediaposten te verbeteren.

1. Ken je emoji’s

De sociale media Emoji Lexicon evolueert voortdurend. Eén emoji kan één betekenis een week hebben, twee of drie betekenissen de volgende. Sommige schijnbaar onschuldige emojis hebben misschien dubbele betekenissen of ongepaste innuendos die de reputatie van je merk kunnen beschadigen. Het is belangrijk om regelmatig de betekenis van elke Emoji die u gebruikt, regelmatig te controleren.
Emojis kan lastig zijn als je niet zeker weet wat hun betekenis is en in welke context ze moeten worden gebruikt. Dit is nog belangrijker voor Twitter-gebruikers. Het Social Media-platform heeft een 140-tekenlimiet, waardoor weinig ruimte is voor langdurige uitleg over Emojis die meerdere betekenissen hebben. Aan de andere kant, omdat de meeste emoji’s een expressieve en leuke toon hebben, zijn ze de perfecte pasvorm voor een feest tweet. Vakantie, aankondigingen en mijlpalen profiteren van de visuele opwinding van een Emoji van sociale media of een paar sociale media emoji’s.

2. Ken je publiek

Merken zijn meer dan alleen producten en logo’s. Merken zijn als mensen, met verschillende persoonlijkheden en unieke kenmerken waarmee consumenten verbinding kunnen maken met en loyaal aan hen zijn. Wanneer u Emoji’s gebruikt in uw sociale mediaposten, voegt u een laag aan uw merk toe. Daarom is het belangrijk om de Emoji aan te sluiten op uw merk.
Als u een gezondheidszorgwerk behaalt die is gericht op senioren, is Sassy Emojis mogelijk niet geschikt om uw berichten op te zetten. Een voorbeeld hiervan zou een emoji zijn met zijn tong uitsteekt. Een andere ongepaste emoji zou een duivel emoji zijn. Als je een schoonheidsmerk promoot, kun je het gezicht gebruiken die een kus emoji blazen. Die emoji lijkt misschien een beetje ongepast in meer serieuze industrieën zoals bankieren, verzending, enz. Om aan dat toe te voegen, onthoudt zich van het gebruik van emoji’s op formele sites zoals LinkedIn of Kalibrr. In het geval dat u in de war bedenkt over deze regel, denkt u deze manier waarop Emojis onze taal versterken. Als de EMOJI een aanvulling is op de tekst die eraan voorafgaat, bent u op de goede weg.

3. Maak originele inhoud

Alleen omdat een emoji populair is, betekent niet automatisch dat het veel ingrijping op een social media-bericht zal creëren. Gebruik iets creatiever dan de gebruikelijke smiley om uw bericht over te brengen. U kunt een combinatie van verschillende smileys gebruiken of afbeeldingen toevoegen aan bestaande emoji’s. Als u een lipstickmerk promoot, kunt u een verschillend gekleurde achtergrond, een paar extra grafische afbeeldingen maken, met de mond Emoji in het centrum, om de nadruk te leggen op uw merk. Opvallen van de gebruikelijke emojis-mensen zien op sociale media, en je zult zeker worden beloond.

4. Wees inclusief

Pas op dat je je markt niet vervreemde. Als u Emoji’s gebruikt die mensen of lichaamsdelen zoals thumbs, schouders, enz. Betrekken, zou het verstandig zijn om emojis van mensen op te nemen met verschillende huidtinten. Emojiguide heeft een breed scala aan huidtinten-lichte huid, middellange lichte huid, gemiddelde huid, middellange donkere huid en donkere huidtinten die kunnen worden gebruikt.

5. Wees strategisch

Pas op dat u niet te veel emoji’s op een paal plaatst. Een of twee strategisch geplaatste Emojis zal het leven en de persoonlijkheid toevoegen aan een social media-bericht. Drie of vier overtollige emoji’s kunnen de indruk wekken dat het merk overdreven of te opdringerig is. Dezelfde regel gaat met het gebruik van woorden in alle hoofdletters zoals drie smileys van dezelfde soort.

6. Voer sociale media-campagnes uit

Het WWF- of World Wildlife-fonds liep een campagne op Twitter om Millennials op te voeden en het bewustzijn te vergroten over de toestand van bedreigde dieren in het wild. Om deze oorzaak te ondersteunen en mensen te laten tweeten, begonnen ze een #Dangeredemoji Twitter-campagne. De WWF bracht 17 nieuwe variaties van dieremojis vrij. Fans moesten elke keer 0,10 euro doneren dat ze een van die emoji’s gebruikten. WWF ontving in totaal 59.000 aanmeldingen en 559.000 vermeldingen binnen de eerste maand van de lancering.

Een ander voorbeeld is een sociale media-campagne op meubels, huishoudelijke en thuisaccessoire-groep IKEA. De Sweden-gebaseerde groep bracht een reeks IKEA-thema-emoji vrij met meer dan 100 emoticons die op Android- en iPhone-apparaten is gedownload. De Emoji’s zijn gemaakt om families te herinneren, huisgenoten of koppels van hun huishoudelijke taken. Sommige van de emoji’s waren van een grote stapel wasserij, een hond en een strijkplank. Volgens IKEA, aangezien mannen en vrouwen altijd moeilijkheden hebben gevonden in communicatie, en thuis, komen de meeste misverstanden en gevechten het meest op rond rommel, dacht IKEA aan de wereldwijde taal van Emoji om mannen en vrouwen dichter bij elkaar te brengen.

7. Bereid je publiek voor

Als het gaat om sociale media, is de timing zo belangrijk. Je kunt niet zomaar een emoji op een social media-post plaatsen en fenomenale betrokkenheid verwachten. Als digitale marketeers en online ondernemers, moet u uw doelgroep voorbereiden. Stel jezelf deze drie vragen voordat je begint – zal je publiek zich op je gemak voelen? Zal het context aan je bericht toevoegen? Zal het een boeiende ervaring met uw klanten creëren? Zodra je alle drie hebt beantwoord, ben je klaar om te gaan!

8. Weet het juiste moment om een ​​emoji te gebruiken

Omdat u goede betrokkenheid bij uw klanten wilt creëren, moet u het juiste moment weten om uw Emoji op sociale media te laten zien. Dit varieert van platform naar platform, omdat elke sociale media-app anders is, kun je Instagram, Twitter of Facebook niet vergelijken. Ze hebben allemaal hun sterke en zwakke punten. Dat gezegd hebbende, hier zijn een paar richtlijnen per sociale media-app om u op weg te helpen. Als je dieper wilt gaan dan wat we hebben gezegd, zijn er tal van social media managementtools om je de begeleiding te bieden die je nodig hebt. Voorbeelden zijn SPROUT Sociaal, Hootsuite en Crowdfire.

Wanneer emojis op Instagram

Sinds Instagram is een visueel georiënteerd delende platform, voel je vrij om Emoji’s in je opmerkingen, posten, bio en zelfs hashtags te plaatsen. In een studie gemaakt door Social Media Analytics Group Quintly, ontvang Emojis op Instagram 47% meer gemiddelde interacties per post binnen één gescheiden periode.

Dit betekent dat Emojis een geweldige manier is om met je publiek op Instagram te gaan. In termen van tijd is de beste tijd om je emoji’s op Instagram te plaatsen van 11.00 tot 13.00 uur of na het werk van 19.00 tot 22.00 uur. Dit komt omdat de meeste Instagram-gebruikers zich aanmelden via Mobile, dus ze hebben de neiging om te bladeren tijdens werk- of schooluren. Elke keer na 9.00 uur zal ook te laat voor hen zijn, omdat ze de volgende dag op het werk of op school moeten zijn.

Wanneer emojis op Twitter

In tegenstelling tot Instagram hebben Twitter-gebruikers de neiging om een ​​paar uur eerder in de nacht uit te loggen. Slechte tijden voor het plaatsen van Emojis op Twitter zijn weekendavonden na 20.00 uur of vrijdag na 15.00 uur. Dit is vermoedelijk omdat de meeste medewerkers al hun weekend plannen en niet veel tijd hebben op die dag om erover te posten.

Als u uw tweets wilt laten zien, gedeeld, geliefd of geretweet, plaatst u uw emoji’s tijdens weekdagen van 12.00 tot 15.00 uur of tijdens het spits. Twitter lijkt de geprefereerde sociale media-app voor forenzen, waarschijnlijk omdat ze tijd hebben om te doden voordat ze gaan werken.

Hier zijn enkele interessante feiten over het plaatsen op Twitter, op basis van verschillende studies, tweets met afbeeldingen resulteren in 41% meer retweets. Het resulteert ook in stijging van 48% in favorieten en 31% meer klikken. Dus, als de engagement is waarnaar u op zoek bent, plaats dan die merkspecifieke afbeeldingen met een geschikte emoji voor maximale effectiviteit.

Wanneer emojis op Facebook

In het rijk van Social Media is Facebook de onbetwiste marktleider met een duizelingwekkende 2,41 miljard actieve gebruikers per maand. Gebaseerd op een studie van de Buddy Media Group hebben berichten met Emojis en Emoticons 57% hoger, zoals tarief. Berichten met Emojis hebben ook een 37% hogere aandeelsnelheid en 33% hogere opmerkingenspercentages dan posten zonder emoji’s. Na het zien van die nummers is de beslissing om Emojis op Facebook te plaatsen een no-brainer.

Op wanneer Emojis op Facebook te plaatsen, zijn dat gegevens afhankelijk van uw Facebook-pagina. Er is geen standaard tijd voor. Gemiddeld kunnen 1.500 verhalen voorkomen in de Facebook-nieuwsfeed van een persoon. Als een persoon veel vrienden en pagina heeft, likes, maar zoveel als 15.000 verhalen kunnen lijken wanneer ze hun account openen.

Dus, hoe weet je wanneer wanneer is de beste tijd om je emoji of emoji’s op Facebook te plaatsen? Door het Insights Dashboard op uw Facebook-pagina te bekijken. Hier ziet u een gedetailleerde uitsplitsing van de dagen en tijden die uw fans het meest actief zijn op uw pagina. Facebook Insights toont ook het bereik en de betrokkenheid voor elke post die u deelt met uw Facebook-pagina.

Nu dat er zo’n schat aan gegevens voor u beschikbaar is, kunt u de beste tijd en dag beschikbaar stellen om uw Emoji of Emoji’s te plaatsen. Uit alle sociale media-platforms die er zijn, is Facebook niet alleen de grootste, het heeft ook de meeste functies. U kunt delen, commentaar maken, statusupdates maken, mensen taggen, evenementenmeldingen maken, enz. Omdat het de meeste kenmerken en het grootste bereik heeft, zorg er dan voor dat u uw emoji’s daarbuiten krijgt voor maximale betrokkenheid!

Emojis als een wereldwijde taal

Emojis wordt snel de eerste wereldwijde taal en het is gemakkelijk om te zien waarom. De universele aantrekkingskracht kan niet worden geweigerd – een smileygezicht in Japan is hetzelfde in Australië, Mexico en Brazilië. Omdat het in een snel tempo blijft groeien, wie weet wat de toekomst voor de Emoji zal zijn? Zullen er Emoji-opties zijn bij de boodschappenteller of ATM? Het klinkt misschien ver weg, maar in de moderne samenleving leven we, het is heel goed mogelijk.

Search Emojis: