Emoji gebruik in het nieuwe normaal

Een sentimentanalyse uitgevoerd door vondst dat positief Emoji-gebruik op de afname is, terwijl het totale aantal Emojis in onze communicatie blijft stijgen.
Het analyseren van 68 miljoen unieke tweets, er zijn een aantal patronen naar voren gekomen die op een of andere manier gaan naar het weerspiegelen van de wereldwijde stemming en hoe we communiceren in de “nieuwe normale” van 2020.
😄😫📊 emoji sentiment
Door “smiley” emoji’s te groeperen – in het algemeen geclassificeerd als de niet-menselijke gele ballen van emotie – in positieve en negatieve categorieën, kunnen we verschillende sentimenttrends op Twitter beoordelen.
Van alle beschikbare emoji’s zijn smileys meestal het meest gebruikt om emotie over te brengen en zijn het het meest bruikbaar voor deze stijl van sentimentanalyse. Ze zijn ook het meest populaire type emoji verzonden, volgens Unicode-statistieken.
Het isoleren van instanties van smileys en het in kaart brengen van de relatieve grootte van hun emotionele polariteit (“positief”, “negatief” of “andere / dubbelzinnige”) maakt het een kijkje op emotionele trends op Twitter, als het gaat om het gebruik van Emoji.
Hieronder staan ​​deze drie groepen smileys, getoond als een percentage van alle individuele Emoji-instanties gedurende vier geselecteerde tijdframes tussen augustus 2018 en april 2020 ..

Tussen augustus 2019 en 2020 daalde het percentage van alle individuele positieve smiley-gevallen van 29,92% tot 28.12% – een relatieve afname van 5,63%.
Wat deze gegevens ook laat zien, is dat positieve uitdrukkingen het populairste type smiley blijven. Deze daalden nooit minder dan 28% van alle Emoji-instanties gedurende de gemeten periode.
Hoewel het onmogelijk is om alle redenen achter elke sentimentverschuiving te bepalen, kan deze verandering het gevolg zijn van minder positieve tweets vanwege de huidige wereldwijde pandemie, vooral omdat de grootste relatieve druppel in de meest recente periode werd gezien.
Er is een aanzienlijke sprong in het aantal “andere / dubbelzinnige” -instanties, dat wordt verwerkt door snelle stijging van de populaire en variabele 🥺 pleitende gezicht. Deze relatieve nieuwkomer is geëindigd als de derde populairste Emoji op Twitter.
Ten opzichte van alle Smileys-verzonden, negatief Emoji-gebruik blijft een gestaag klim jaar-op-jaar weergeven. Dit is een trend die jaar op jaar wordt voortgezet.
🔝🔟 Top tien emojis
Een totaal van dertien verschillende Emojis verscheen minstens één keer in de analyse van de top tien van Emojis die over de vier beoordeelde tijdspanningen werden gevonden.
Dit toont een relatief stabiel niveau van populariteit voor die emoji’s die het meest worden gebruikt door Twitter-gebruikers. Mensen zijn toch bekend dat ze tenslotte zijn.

De top dertien emojis, besteld door hun relatieve rang in ons monster van 2020 april:

😂 gezicht met tranen van vreugde
😭 luid huilend gezicht
🥺 pleiten gezicht
🤣 Rolling op de vloer lachen
❤️ rood hart
✨ Sparkles
😍 Glimlachend gezicht met hartogen
🙏 Gevouwen handen
😊 Glimlachend gezicht met glimlachende ogen
🥰 Glimlachend gezicht met harten
👍 Duimen omhoog
💕 twee harten
🤔 Denk aan het gezicht

In alle vier de tijd frames was het 😂 -gezicht met tranen van vreugde stevig op de eerste plaats, volgde enigszins ver door het 😭 luid huilend gezicht.
Beweging tussen 😍 Glimlachend gezicht met hart-ogen, 😊 Glimlachend gezicht met lachende ogen en 🥰 Glimlachend gezicht met harten gezien in april 2020 is van opmerking: elke express affectie, dus het is mogelijk het relatief nieuwe 🥰 Lachende gezicht met harten verschijnt in tweets Waar 😍 het glimlachen van het gezicht met hartogen, 😊 het glimlachen van gezicht met glimlachende ogen eerder zou zijn verschenen.
Merk op dat in de bovenstaande grafiek de percentages voor elke emoji in elk tijdsframe beschrijven als “emoji%”. Dit is het percentage tweets met ten minste één emoji waar de specifieke emoji in verschenen.
🙏 Gevouwen handen zagen bijna een stijging van 25% tussen augustus 2019 en april 2020, die verband kan houden met onze huidige omstandigheden. Nee, het is geen high-five.

📈📉📈 Totaal gebruik van Emoji
Een gemeenschappelijke vraag is nu of onze wereldwijde verschuiving naar werken-van-huis heeft geresulteerd in meer Emoji-gebruik. zelf heeft onlangs hoge groei gezien, maar betekent dat meer emoji’s worden in het algemeen gebruikt?
Op basis van onze analyse van 68 miljoen tweets is het antwoord een klinkend Ja: Emoji-gebruik is op. De meest recente periode beoordeelde toont bijna één in vijf (19,04%) Tweets bevat ten minste één emoji.

Het gebruik van Emoji is toegenomen van 17,74% van alle tweets tot 19.04% tussen augustus 2019 en april 2020 (een relatieve toename van 7,1%).
Dit volgt een stijging van 14,9% tot 17% tussen augustus 2018 en april 2019, een relatieve stijging van 14,1%. Dus terwijl het gebruik van Emoji blijft groeien, is dit een trend die al geruime tijd plaatsvindt.
Er zou een bredere analyse van Emoji-groeibare trends moeten worden uitgevoerd om een ​​meer inhoudelijke aanspraak te maken over de vraag of Coronavirus de groei, hetzij positief of negatief heeft beïnvloed.
😃🐻🍔 Emoji-categorieën
Zijn de typen emoji’s die we veranderen, en zo ja: hoe?
Concurrerende mobiele telefoon en app-platforms categoriseren Emoji’s op verschillende manieren. Lijsten Emojis in deze acht groepen:

😃 Smileys & People
🐻 Dieren en natuur
🍔 Eten en drinken
⚽ Activiteit
🌇 Reis en plaatsen
💡 Objecten
🔣 Symbolen (inclusief de verschillende harten)
🎌 vlaggen

Bij het beoordelen van de relatieve populariteit van elke groep vormen smileys en mensen een dergelijk hoog percentage, het is moeilijk om zelfs enkele van de minder gebruikte groepen te maken.
Hieronder volgt de bovenste drie categorieën 😃 Smileys & People, 🐻 Animals & Nature en 🔣-symbolen.
Alle andere categorieën zijn gecombineerd tot een enkele groep voor leesbaarheid.

😃 Smileys & Mensen veronderstellen het leeuwendeel van Emoji-instanties, nooit onder de 60% dalen.
In verre tweede is de categorie 🔣 symbolen, die wordt gedomineerd door de verschillende Heart Emoji’s. Dit is blijft trend, mogelijk te wijten aan nieuwe smileys die harten omvatten.
Derde plaats toont 🐻 dieren en natuurcategorie, relatief stabiel.
Alle andere categorieën waren collectief goed voor niet meer dan 7,92% van alle Emoji-gebruik.
Om de trends in de kleinere categorieën beter te observeren, zijn de bovenste drie categorieën uit de onderstaande tabel verwijderd.

Hoewel de variaties in deze categorieën grotendeels een verwacht patroon van eb en flow lijken, lijkt de relatieve achteruitgang van de categorie 🌇 Reis- en plaatsen van 27,28% tussen augustus 2019 en april 2020 in eerste instantie interessant als een potentiële reactie op de reisbeperkingen van 2020 in veel landen over de hele wereld.
Men moet echter ook rekening houden met de afname van 20% in deze categorie tussen augustus 2018 en april 2019: zou dit een seizoensseffect kunnen zijn voor reizen emoji’s tussen de zomer en de lente op het noordelijk halfrond? Er zou hier een nauwere analyse moeten worden genomen om de trends van maand bij maand te bepalen.
Wat wordt getoond, is dat de daling van dit jaar in reisgerelateerde emoji’s meer uitgesproken is dan dezelfde afname in 2018-2019.
🆕📈 Emoji-winnaars
Kijkend diep in de bredere Emoji-set: welke emoji’s zagen grote stijgingen of dalingen in hun gebruik van laat?
Vaak kunnen de minder-gebruikte emoji’s worden gemist in grafieken van de meest populaire emoji’s, maar dat betekent niet dat er geen trends gevonden zijn.
Wij hebben deze analyse geproduceerd door de relatieve toename van het gebruik tussen augustus 2018 en april 2019 te beoordelen, exclusief Emoji die in april 2020 geen meer dan 1.000 gebruiksinstanties had.
Dit zijn de emoji’s die de grootste relatieve toename in de afgelopen negen maanden zagen:

🤍 wit hart
🥱 geeuwen gezicht
🛒 Winkelwagen
🦠 Microbe
🐳 Spuiten walvis
㊙️ Japanse “geheime” knop
👈 Backhand-index naar links wijzend
💰 geldzak
⚡ Hoogspanning
🥇 1e plaats medaille

Zowel 🤍 White Heart en 🥱 Yawning Face werden in 2019 geïntroduceerd via Emoji 12.0 en geïntroduceerd in Twitter-gebruikers over browsers in april 2019.
Desondanks was het gebruik ervan in augustus 2019 behoorlijk klein. Na de introductie van zowel 🤍 wit hart als 🥱 geeuwende gezicht naar Samsung en Apple-apparaten eind augustus en oktober respectievelijk, ervaar deze emojis een meteorische relatieve stijging van het gebruik in termen van hun algehele deel van tweets met ten minste één emoji .

De toename in 🛒 Winkelwagentje is van belang, gezien de veelgemaakte gevers van drukke supermarkten die zich tegen een groot deel van de wereld opkwamen in de nasleep van de Coronavirus-uitbraak.

Ten vierde in de lijst van Emoji’s die in deze periode de meeste groei hebben gezien, is de 🦠 microbe die vorige maand in onze eerste Covid-19 Emoji-analyse verscheen.
Die analyse toonde toename voor zowel 🦠 microbe als 😷 gezicht met medisch masker, hier in deze analyse. 😷 Gezicht met medisch masker was de # 11 in de meest significante toename die is gezien op een individuele emoji, dus miste net de snede in deze grafiek.
De relatieve verandering in gebruik van elke EMOJI wordt hieronder getoond.

🆕📉 emoji verliezers
Eindelijk, welke emoji’s de laatste tijd in populariteit afnemen?
Kijkend naar Emojis met meer dan 1.000 gebruiksinstanties die de grootste relatieve afname in gebruik heeft ervaren, toont een gemengde stel.
De emoji’s die in gebruik zijn genomen in gebruik van augustus 2019 tot 2020 augustus, zijn:

☔️ Paraplu met regendruppels
🔵 BLAUWE CIRKEL
⚽ voetbalbal
🇮🇳 Vlag: India
➰ Krullend loop
✈️ Vliegtuig
⚪ witte cirkel
🌀 Cyclone
🌴 Palmboom
⚾ honkbal

De reden voor ☔️ paraplu met regendruppels of 🔵 blauwe cirkel die zoveel grond verliest is niet duidelijk, maar de suspensie van veel professionele sporten in 2020 kan achter de dropping ⚽ voetbal, ⚾ honkbal zijn.
✈️ Vliegtuig heeft het gebruik ervan in de beoordeelde periode gezien, hoewel sommige van die verandering te wijten zijn aan seizoensfactoren die in onze categorie-analyse worden vermeld.

🇮🇳 Vlag: India die in gebruik wordt laten vallen, kan worden verklaard door onafhankelijkheidsdag in India die tijdens een van de beoordeelde perioden wordt gehouden, maar niet de andere.
➰ Krullende lus vereist extra analyse om te bepalen of er sociale campagnes of alternatief gebruik van deze emoji waren die mogelijk tot zijn achteruitgang heeft geleid.
De relatieve verandering in gebruik van elke EMOJI wordt hieronder getoond.

🤓 Samenvatting
Na een analyse van meer dan 68 miljoen tweets in vier tijdsperioden in 2018, 2019 en 2020, hebben we de volgende bevindingen gedaan:

☺️📉 Het relatieve gebruik van positieve smileygezicht Emojis is op de achteruitgang (naar beneden 5,63%).
🥺⏫ het pleiten van het gezicht ervaart stijgende populariteit.
📊📈 De top tien Emoji’s die op Twitter worden gebruikt, zijn relatief stabiel
🔝😂 Gezicht met tranen van vreugde blijft de meest gebruikte Emoji op Twitter.
💕🆙 Emoji gebruik als geheel blijft stijgen, met bijna één op de vijf tweets die nu ten minste één emoji bevat
🤔🦠 De toename van het gebruik van Emoji is mogelijk vertraagd door ons nieuwe normaal, maar het is te vroeg om dit met zekerheid te zeggen.
😃👍 Smileys & Mensen domineren nog steeds in termen die Popular Emoji-categorieën, terwijl 🔣 symbolen op de daling staan.
✈️⤵️ Emoji’s in de categorie Travel & Places hebben onlangs groter gezien dan normaal, mogelijk te wijten aan reisbeperkingen.

Zoals met gegevens, kunnen veel van deze cijfers op verschillende manieren worden gelezen. Het is duidelijk in de echte wereld die ons nieuwe normaal voortdurend verandert.
Als, hoe en wanneer de veranderende planeet invloed heeft op onze digitale communicatie is iets dat interessant blijft om te kijken. Of we onze digitale levens gebruiken om ons echte leven weer te geven, of als ontsnapping van hen kan ook variëren door individueel en socialemediaplatform.
De hier gedeeld inzichten gebruiken Twitter-gegevens als gevolg van de openbare aard van het platform, dus zijn inherent niet in staat om te bepalen of particuliere berichtengesprekken vergelijkbare verschuivingen hebben gezien.
Er zijn aanwijzingen hier dat positief emoji-gebruik hoog blijft, ondanks de moeilijkheden waarmee velen werden geconfronteerd. Ongeacht hoe u uzelf online uitdrukt, zorg er voorzichtig uit 💕
📖 Verder lezen

🆕 117 Nieuwe Emoji’s in de laatste lijst voor 2020
🐢 Wat de 2021 Unicode-vertraging betekent voor EMOJI-updates
📙 Lookups altijd hoog
🥺 een nieuwe koning: pleiten gezicht
😷 Verspreiding van de Coronavirus Emoji
🦠 Coronavirus Emoji-lijst

Search Emojis: