Kimoji, justmoji; Wat is een emoji?

Er zijn allerlei soorten gemeenschappelijke emojis die we nog niet hebben, maar Kim Kardashian heeft een hele set! Hoe? Nou, het is echt niets meer dan marketing.
De term “Emoji” is afkomstig van Japan, en het is een generieke term daar, vergelijkbaar met emoticon in het Engels (hoewel het feit dat ze gelijkgelukkig klinken, is puur toevallig). Ze begonnen het leven als een reeks foto’s uit een onderzoekslaboratorium en geïntroduceerd nationwide na Docomo I-Mode verzonden met de eerste set.

Na verloop van tijd groeide Emoji in populariteit, ontsnapte Japan en is gekomen om een ​​gedefinieerde tekens te betekenen die het Unicode Consortium goedkeurt, zodat ze op alle apparaten kunnen werken – smartphones, laptops, tabletten, horloges en meer.
Het Unicode-consortium heeft richtlijnen die aangeven dat niemand een emoji kan kopen, maar ze hebben ook regels zoals.
Dus, hoe blijven al deze beroemdheden emoji’s verschijnen, en waarom kan ik niet mijn eigen krijgen?
Wat is de hel eigenlijk een emoji?
Simpel gezegd: het is eigenlijk een universele codeset die vertaalt van de machine in de foto’s die je ziet wanneer je een 🙃 naar je vrienden stuurt en ze weten waar je het over hebt.

Een emoji is slechts een als het wordt gedefinieerd door het Unicode-consortium als onderdeel van de tekenset – en er is geen manier om op die lijst te kopen.
Het is gereserveerd voor emoji’s die worden gestemd op de set door het Unicode Technical Committee.
Waarom heeft Kim Kardashian haar eigen emoji?
Nou, doe eenvoudig, ze niet. Het is een premium sticker ingesteld in een toetsenbord-app – alleen gemaakt om je harde verdiende dollars uit je zak te krijgen.
Het verschil tussen een sticker set en emoji is niet altijd duidelijk – vooral wanneer Kim haar stickers ‘emoji’ in de eerste plaats noemt.

Met Kimoji, als u een van deze naar iemand verzendt met uw telefoon, wat u daadwerkelijk verzendt, is een afbeelding.
Wanneer u een echte EMOJI verzendt, is het slechts een deel van uw berichttekst en gebruikt geen gegevens, omdat de afbeelding zelf niet wordt verzonden.
Waarom noemen het “emoji”? Opnieuw, marketing. Klinkt veel indrukwekkender dan wanneer je de omzet probeert te doen.
Oké, wat is dan een hasjflag?
Dat is de speciale versie van Twitter van zijn eigen emoji-set, die ze tegenwoordig “aangepaste emojis” noemen.
Je hebt waarschijnlijk op Twitter gezien dat soms een emoji verschijnt na een hashtag voor willekeurige onderwerpen, trends of zelfs het bezoek van de paus.
Deze zijn op maat gemaakt, gemaakt door Twitter en werken alleen binnen de apps van Twitter. Ze zijn niet officieel emojis, dus als je ze kopieert en plakt, zullen ze ze niet ergens anders werken, en het meest interessant van alles wat je kunt betalen om je eigen te krijgen.

Hoeveel zal een hashflag je laten lopen? Nou, aldus Adweek, ongeveer een miljoen dollar – maar dat betekent dat je je bedrijfsmerk of -logo overal in Twitter kunt krijgen, waar het Unicode Consortium zoiets niet toestaat.
Wacht wacht wachten, maar mensen hebben Emoji eerder toegevoegd?
WAAR, Sommige mensen hebben Emoji’s met succes voorgesteld aan het Unicode-consortium in het verleden die ze voelden. Er was een campagne voor een dumpling emoji gefinancierd op kickstarter, en de Colbert Emoji (gewoon een bijnaam, nogmaals – geen echte mensen!) Ook naar voren gebracht door gewone mensen.

Hoewel het waar is, kun je het Unicode consortium niet betalen om iets toe te voegen dat je boos bent, is er niet, iedereen kan een emoji voorstellen dat ze voelen dat ze ontbreken.
Er is een strenge set van criteria om een ​​emoji in te dienen, inclusief hoe vaak het zal worden gebruikt, compatibiliteit, distinctiviteit en meer … maar je kunt het eigenlijk hier zelf doen.

Search Emojis: